2014. december 25., csütörtök

László Noémi: Nonó




gyufásdoboznyi házikókban,
kakukkfű -takaró alatt
nem tudtak megnőtt szárnyaikról
az alvó szarvasbogarak.


Így indít Noémi: 
Először kopogtatok. Remélem sikerül pár ajtón belépni. Tudom, hogy bizonyos ember csak bizonyos embert ért meg, és bizonyos szavak csak bizonyos fülekben lelnek visszhangra. Aki a hangom meghallja, elnézi talán nekem, hogy bohócot, vándort, szerelmet játszottam jól-rosszul, és megbocsátja, hogy időnként engedtem, hogy a zene elragadjon. Szeretném, ha néhányan belemennétek a játékba, ha cinkosan kacsintani tudnátok. Legnagyobb jutalom az, ha valamelyik sorom valamikor majd meglepetésszerűen eszetekbe jut.

Nem tudom, hogy eszembe fognak- e Noémi sorai jutni... vagy talán, valamikor esetleg az az érzés, amit néhány mesés sors olvasása közben éreztem.

Különös kötet. Nagyon tetszett az ahogy megírta. A kötet első két részébe az sem zavart, hogy igazából a tényleg meseszép szavakon túl sokszor üresnek éreztem a sorokat. 

De egy idő után elmaradtak a szép sorok... és már inkább a vágy maradt meg. A vágy, azokért a képsorokért, amiket a könyv elején kaptam.

Utána pedig már tudatosan figyeltem. Nem voltak ám rosszak a további képsorok. Ha lett volna valami számomra mögöttük, akkor nagyon is vállalható a stílus, a forma. Csak hiányzik valami...

És amikor lassan lassan elengedtem a csodavárást, amikor nem azokat a sorokat, nem azokat az érzéseket vártam, amiket a könyv elején kaptam... akkor azért néhány sor erejéig nagyon élveztem...

bánom már, hogy előző életeimben 
elveszítettem az áldó, hűvös igéket. 
   Ja és levontam még egy következtetést. Annyira hiányoznak a magyar könnyűzenéből az igazán jó dalszövegíról. Na, ebben a szerepkörben Noémi szerintem nagyon nagyot alakíthatna.


Kopogtatott.
Apóka akkor varrt magának
diólevélből papucsot.
Beburkolóztunk színezüstbe,
a pipa fondorodó füstje
eltüntette az ablakot...
Anyó lábához gombolyodtam.
ės csupán elmosolyodott.
Kockás takaró volt a térdén,
azt suttogta: a mese végén
ígérem, megpillanthatod;


de nem volt már
se füst, sem ablak,
sem anyó
őszes mosolya,
csak vágytam nem tudom, hova,
és örökösen kopogtattak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése