2014. december 21., vasárnap

Várólista 2015

  
Várólista 2015

Mert már két éve rákattantam és igen igen függőséget okoz a dolog :)

Először az ideiről 
2014:) 12 plusz 2 sikerült. Többet szerettem volna, ez most így alakult. De annak örülök, hogy sikerült másodjára is, 2013 után, teljesítenem. Lássuk, mik is voltak azok. 

1. Anne Rice: Interjú a vámpírral
Belláék után kíváncsi voltam arra, hogy a nagyok mit tartanak igazi  vámpírosnak. Nem lett kedvenc és akkor még finoman fogalmaztam. Ha nem lett volna a listán, lehet nem jutok el a végére. Így azért mégis egy sajátságos könyvélménnyel gazdagodtam.

2. Harper Lee: Ne bántástok a feketerigót
Régóta várólistás volt. Kult. Illett. És nagyon megszerettem. :) Jó választás volt. Idén már beszerezve a német változata. Remélem 2015-ben sikerül majd elolvasni.

5. Szilágyi István: Kő hull apadó kútba
Zseniális. A legjobb a listáról. És nem csak a listáról. Wow.

6. Thomas Harris: A bárányok hallgatnak
Nem láttam a filmet. Nem rajongok kifejezetten a krimikért. De néha kell ilyen is. Szórakoztatott és érdekesnek találtam.

 7. Ally Carter: Ha megtudnád, hogy szeretlek, meg kellene öljelek
Tinikönyv. És én szeretem a tinikönyveket. Elolvastam a folytatást is:) 

8. Angel Barta: Titkos szerelmi affér Párizsban
Ez az egyetlen a listáról, amiről nem született blogbejegyzés. Nem véletlenül...

11. Niccolo Ammaniti: Ahogy Isten parancsolja
Csalódás. Mást vártam. A szerzőtől azért majd még szeretnék olvasni. 
 
12. Williem Makepeace Thackeray: Hiúság vására 
Olyan angolos. Ha igen, vagy nem között kellene értékelni, akkor inkább igen. 

Alternatív listás:

15. Agota Ktristof: Trilógia
Borzasztóan zseniális. Mindenkinek el kellene olvasni kategória.

19. Lisa Genova: Megmaradt Alice-nak
Szívbemarkoló. Reális. És nagyon nagyon szomorú.
 
20. Lionel Shriver: Beszélnünk kell Kevinről
Nem véletlen volt régóta nagyon nagyon el akarom olvasni kategória. Huhh. 

21. Choderlos de Laclos: Veszedelmes viszonyok
Ez az a mű, ahol a film, igen, az új változata..., sokkal de sokkal jobb, mint a könyv. 

22. Kerston Gier: Rubinvörös
Kipipálva. A sorozat többi része is. De maradjunk annyiba, hogy nem egy felfele ívelő pálya volt a 3 kötet...
 
23. Alessandro D Avenia: Fehér, mint a tej, piros, mint a vér:

Sokkal de sokkal aranyosabb törénet, mint a Csillagainkban a hiba, csak kevésbé túlhájpolt.


És akkor jöjjenek, amiket nem sikerül:
3. Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel
9. Szeifer Natália: Láz
10. Charles Dickens: Szép remények 
... ők az eredeti listáról voltak a kimaradók, elsősorban azért, mert sajnos nem sikerült beszereznem őket. Ugyanezért maradtak ki az alternatív listáról:
13. Richard Russo: Sóhajok hídja  
18. Sylvia Plath: Az üvegbura 
24. Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek 
... 

és akkor nézzük mik maradtak még ki?
4. Németh László: Iszony - nem tudom miért. Talán tartottam tőle. Valószínű rajta lesz a jövő évi listán.
14. Stephenie Meyer: A burok - nekikezdtem. Nem jutottam túl szerintem azon a részen, ami kellett volna ahhoz, hogy letehetetlenné váljon. Egyelőre szüneteltetem, de hosszútávon azért majd valamikor el szeretném olvasni.
16. Henryk Sienkiewicz Quo vadis?, 17. Jaroslav Hasek: Svejk - szintén szünetelni fognak. 2013-ban is felkerültek, idén is. Egyelőre nem jött össze. Talán később, vagy csak egyszerűen valamikor lista nélkül. 

Folyt. köv. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése