2013. december 29., vasárnap

Várólista 2014

Hogy miről is szól?
Várólisa 2014

Mert 2013-ban sikerült és nem csak számszerűleg, hanem élmény alapján is megérte. Nagyon jó könyveket választottam:

1. Yann Martel: Pi élete , igen épp akkor olvastam, amikor a film felkapott lett. Természetesen megvan az is. Természetesen a könyv tetszett. Természetesen a filmet nem néztem meg. Talán majd máskor...Mesés volt, félelmetes, valóságos. Ja és a regény végéhez: nekem is az állatos történet tetszik jobban.

2. Ingmar Bergmann: Jelenetek egy házasságból , különleges volt. Nagyon. Stílusos szereplők. Stílusos regény.

3. Oscar Wilde: Dorian Gray arcképe, hihetetlenül angol volt. Nem lehet ezt másképp megfogalmazni. Mint ahogy azzal, hogy a rossz elnyerte méltó büntetését, nem lehet a regényt nem szeretni...:)

4. Mark Harlepin: Téli mese erről már írtam. Nagyon szerettem. Hatalmas élmény volt. :)

5. Mark Twain: Ádám és Éva naplója: Ádám megszólításai Évára (Az új teremtmény, A hosszú hajú):)) a sok zsörtölődése… :D
Éva túlkombinálása és túlelemzése….:) olyan majdnem szőke volt…és mégis...
Ádám ezt írta Éva sírjára: Ahol ő volt ott volt a Paradicsom.

6. Vivian Villamont: Kisdarázs Régóta tervben volt az olvasása és valahogy mindig kimaradt. Csodálatos volt.

7. Jostein Gaarder: Tükör által homályosan, nehéz erről a történetről bármiféle értékelést írni... Ariel azért jött, hogy megvigasztalja Ceciliet. Ez a legfontosabb, minden ezután következik és sokadlagos.


8. Torey Hayden: Szellemlány ez is egy nagy találkozás volt. Olyan, amikor érzi az ember, hogy el KELL olvassa a könyvet, mert tudja, hogy tartogat számára valamit.:)

9. Gárdonyi Géza: Annuska, úgy választottam, hogy biztosra mentem. Gárdonyi nálam Az Író. Csodálatosan ír. Bármiről.
Egyszerű, természetes, vonzó, csupa derű, csupa napsugár és emellett mélyen emberi... az a megnyugtató jóság, ami árad a sorok közül... És a nyelvezet: „zenélő tekintet”, vagy „Isten veled szép májusi álmom” (ez utóbbi egy ismeretlen lány kedves megszólítására). Tényleg egyedi, tényleg Gárdonyis.

10. Gárdonyi Géza: Nagyapó tréfái, olyan Gárdonyis. Nálam ez fogalom, jelző. Meleg, barátságos, kellemes. Olyan világ, ami már nincs. Olyan világ, ami már a gyerekeknek is régi volt. Valami más, valami új, miközben régi, valami egyszerű, mégis egy kincsesládányi titokkal teli…

11. Alexander Dumas: Monte Cristo grófja , ha csak ezt a könyvet olvastam volna a listáról és nem sikerül teljesítenem, akkor is győztes lettem volna :)

12. Oliver Sack: Az elme szeme, érdekes volt. Nagyon. Olyan valakitől kaptam ajéndékba, aki fontos nekem, fontos a véleménye. Tudtam, hogy nem fogok csalódni a könyvben. Ez így is volt. De valami mégis hiányzott. Talán túl nagy volt a várakozásom…
A könyvet pedig ajánlanám mindenféle hullagyenge, hogyan legyünk sikeresek könyv helyett… ezeknek az eseteknek van értelme, van min gondolkozni, van kikre felnézni, van honnan csakazértis stratégiák kidolgozását ellesni és egyáltalán…

És voltak kevésbé sikeres példányok:

13. Erlend Loe: Doppler , ő is lehetett volna egy olyan találkozás, mint Kisdarázs volt, vagy a Szellemlány... legalább akkora várakozásokkal vettem kézbe. Röviden és tömören: nem lett. És ezen véleményemet csak tovább alapoztam a szerző többi könyvével. 

14. Endrei Judit: Kemény üzenetek, avagy
hogyanlegyélsikeresvezető vizilabdába bújtatott könyve...

15. Gárdonyi Géza: Szüleim gyémántja voltam, nem is értem… Nagyon szeretem Gárdonyi műveit. Nem, nem csak az Egri csillagokat… szeretem a történeteit, szeretem a csodálatos nyelvezetét… alapvetően, Gárdonyin kívül is, szeretem a novellákat.
Zavarban vagyok, mert én ezt a könyvet szeretni akartam. Igazából meg sem fordult a fejemben, hogy lehet Gárdonyi művet nem szeretni…, az se, hogy ilyen cím alatt lehet ilyen fura összeállítást kiadni… nagyon rossz volt a hangulata.

(ami tetszett, az az igazából kegyetlen, de a kötet címadó novellája és egy másik, amit szerintem már olvastam valahol… a többi igazából nem maradt meg…, de, az utolsó, mert most fejeztem be és szurkolok, hogy ne azzal álmodjak…)
Sajnálom.:(

Talán a legellentmondásosabb könyvem volt, pedig ez is a tutibejön kategóriás könyv volt a listáról.

16. Dr. Csernus Imre-Pampurky Péter: Felnőtt húsleves, borzasztó volt. Távol áll tőlem a konyha, szóval végigszenvedtem. Nincs is nagyon amit írjak róla. Pedig nekem be szoktak jönni a Csernus könyvek, de ebben még ő se kötött le. Szinte semmi nem maradt meg a könyvből. Nem azért, mert rég olvastam... már az utolsó sor elolvasása után is ugyanezt éreztem. Közben volt egy két gondolat, ami tetszett, de ezek szerint mégse lehetett olyan magvas, ha időközben feleledtem, felírni se volt annyira késztetésem.

24 könyv volt a listámon. A kimaradtk közül néhányat nagyon sajnálok. Dougles Coupland X generációját nem tudtam beszerezni, de az biztos, hogy listától függetlenül, ha egyszer sikerül majd rá lecsapnom, nem fogom kihagyni.... Oliver Sacks másik könyve A férfi, aki kalapnak nézte a feleségét. Olvasás alatt áll. Nem is mondhatom, hogy nem tetszik, de számomra nem az a könnyed olvasmány kategória... Böszörményi Gyula Gergő és az álomfogókja is kimaradt. Fogalmam nincs, hogy ezt sajnálnom kellene, vagy nem. Egyelőre nincs tervben a mindenképpen előkerül még listámon... Ahogy Eric Kinight Lassie hazatérje se szerepel a 2014-es terveim között.  
Szintén beszerzési probléma miatt maradt ki Popper Péter Felnőttnek lenni... -je, de ezt is el szeretném még olvasni a későbbiekben.
Két klasszikus is lemaradt. Henryk Sienkiewicz Quo vadis?-a és Jaroslav Hasek: Svejk-je. Őket sajnálom. És tervben vannak a későbbiekre. Nem csak azért, mert illik, hanem mert érdekel. Svejk az egyik legklasszabb színházi élményeim közé tartozik. Már csak azért is...:)
Dan Brown: A Da Vinci-kód... ez az a könyv, ami helyett az Inferno egyelőre elég volt a szerzőtől. Persze még lehetek annyira mazochista, hogy mégis... ki tudja...



És akkor a jövő évi tervek:)

1. Anne Rice: Interjú a vámpírral, mert ha már idén kivégeztem Belláék teljes történetét, akkor egy a kategóriájában kult is megérdemel egy olvasást.

2. Harper Lee: Ne bántástok a feketerigót, mert már rég el szerettem volna, kellett volna. Épp itt az ideje.

3. Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel, mert tetszik a borító, tetszik a cím és a fülszöveg is meggyőzött.

4. Németh László: Iszony, no itt nem lehet se címre, se fülszövegre, sőt borítóra se fogni. Egyszerűen csak érzem, hogy el szeretném olvasni.

5. Szilágyi István: Kő hull apadó kútba, szintén régóta várólistás, úgy érzem, hogy régóta el kellett volna.

6. Thomas Harris: A bárányok hallgatnak, mert van akinek a filmek jönnek be, másoknak a könyvek. Én az utóbbit választom.

7. Ally Carter: Ha megtudnád, hogy szeretlek, meg kellene öljelek, hogy legyen valami könnyed is a listán.

8. Angel Barta: Titkos szerelmi affér Párizsban, szintén mint a hetedik. Pluszba még Párizs. Ennyi elég is kell, hogy legyen.

9. Szeifer Natália: Láz, mert kíváncsi vagyok rá.

10. Charles Dickens: Szép remények, hogy eldönthessem, hogy milyen is az igazi Dickens-i Mesevilág...

11. Niccolo Ammaniti: Ahogy Isten parancsolja, idei első véletlen, de annál kellemesebben meglepő találkozásom a szerzővel meggyőzött, hogy szeretnék még tőle.

12. Williem Makepeace Thackeray: Hiúság vására, mert miért ne?:) Tetszik a cím.

 ... és az alternatív listám...

13. Richard Russo: Sóhajok hídja, a cím, a borító és a fülszöveg meggyőzött, hogy szeretném.:)

14. Stephenie Meyer: A burok, mert illik, mert érdekel, mert kíváncsi vagyok rá. Az őrültet lecsengett körülötte, most jött el az én időm.

15. Agota Ktristof: Trilógia, mert egy másik művével megvett a szerző magának. Kilóra.

16. Henryk Sienkiewicz Quo vadis?, tavaly is játszott, remélem idén belefér.

17. Jaroslav Hasek: Svejk, szintén.

18. Sylvia Plath: Az üvegbura, mert kult. Mert A Prozac ország kapcsán többször felmerült hasonlítási alapnak. Érdekel.

19. Lisa Genova: Megmaradt Alice-nak, mert érdekel. Cím, érdekes fülszöveg és szép borító.

20. Lionel Shriver: Beszélnünk kell Kevinről, ugyanazokért, mint az előbbi.

21. Choderlos de Laclos: Veszedelmes viszonyok, mert szerettem a filmet. Igen, az új változatot, ami nyálas, meg minden...

22. Kerston Gier: Rubinvörös, mert szeretem a sorozatok. Hogy mennyire fogom ezt, az majd kiderül.

23. Alessandro D Avenia: Fehér, mint a tej, piros, mint a vér: csodálatos borítója van. És különben is, szeretem a különlegességeket.

24. Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek, mert szintén az a különleges, ki kell próbálni kategória.

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése