Hogy miről is van szó? :) Itt és itt minden szükséges információhoz hozzá lehetett és lehet jutni.
... mert idén is sikerült a 12 könyv teljesítése :) na jó, nem is 12 lett, hanem 12+3. Mindenképp több volt a pozitív élmény, mint negatív, ezért jövőre is kalandozni fogok:)
De lássuk az idei listát:
1. A. J. Cronin: Réztábla a kapu alatt
Én őszintén és nagyon szerettem volna rajongani ezért a könyvért, a szerzőért..., de egyáltalán nem sikerült. Cronin előfordulhat, hogy majd
2.
Az egyik legklasszabb könyves találkozás volt. Pedig rendesen paráztam tőle. Nem ok nélkül. Felkavaró volt minden sora, minden bekezdése. De megérte.
Szintén a döbbenetesen szeretnivaló könyvélmény kategória. Különleges, zaklató. És jövő évre már beszerezve a következő Bartis. :)
4. Örkény István: Babik
Amikor olvastam, akkor szerettem és érdekesnek tartottam. Majd egy év távlatából kevésbé a történet, sokkal inkább a hangulata maradt meg és az a hangulat, amit bennem hagyott maga után.
5. Máté Angi: Az emlékfoltozók - avagy mesék a szeretetről -
Különleges meséskönyv volt. Szerettem. És örülök, hogy az évem részese lehetett.
Fura volt az értékelést visszaolvasni. Hiszen már beterveztem jövőre a folytatást (, ami miatt igazából ezt a regényt is elolvastam...). És így, hónapok távlatából, sokkal inkább az értékelésben pozitívan kiemelt dolgok maradtak meg, míg a körítés, ami minden bizonnyal bosszanthatott olvasás közben, ha már írtam róla.. szóval a több negatív, zavaró dolog vele kapcsolatban így év végén teljes mértékben a háttérbe került.
7. Raana Raas: Kiszakadtak:
Nem is tudom.
8. Richard Gordon: Miből lesz az orvosdoktor?
Nagyon szerettem. Nagyon nekem szólt. Kedvenc lett. És igen, éljen a minőségi humor.:)
9. Janne Teller: Semmi
Szintén a felkavaró könyvek közé tartozik. De egyértelműen az igen, el kell olvasni kategória. És hogy tetszett-e? Mi sem bizonyítja jobban, hogy JTtől olvasásra került két másik könyv is. Már idén.
10. Alberto Moravia: A római lány
Inkább a tapasztaltok, mintsem a jó könyvélmények táborát gyarapította.
11. Rados Virág: Bipoláris
Szakmai és nemcsak. Örültem a találkozásnak. Hasznos és nemcsak. Remek könyv.
12. Tóth Krisztina: Magas labda
Na jó. Én minden formában szeretem Tóth Krisztát. Nem véletlenül.:)
13. Lázár Ervin: Hapci Király
Ez az év nekünk (LE és én) most olyan komolyra sikeredett. Nem szeretem ettől kevésbé. Zseniális szerző.
14. Tari Annamária: Z generáció
Inkább nem, mint igen. Pedig sok jó dolog van benne. A forma viszont
15. Zsuzsa Bánk: Der Schwimmer
A következő évi csökkentős listán rajta van Bánk Zsuzsa egy másik története. Mert nagyon tud mesélni. Különleges volt. Szerettem.
És amikre idén nem került sor...
Harper Lee: Wer die Nachtigall stört… - 2016-ra is beterveződött.
J. R. R. Tolkien: Der kleine Hobbit - szintén találkozunk majd 2016-ban.
Stendhal: Vörös és fekete - jövőre vele ugyanitt.:)
Németh László: Iszony - idén sem
Henri Charrière: Pillangó - szintén belekezdtem. Szintén félbemaradt. Pedig HCh nem rossz író. Jól ír. Valószínű rossz pillanatban találkoztunk. Még sor kerülhet rá a későbbiekben.
Muriel Barbery: A sündisznó eleganciája - szó szerint kopipésztezhetném a Pillangóhoz írt megjegyzést.
Jeanette Winterson: Miért lennél boldog, ha lehetsz normális? - nem sikerült beszerezni. Sajnos. Nem kerül le teljesen a várólistáról. És noha nem betervezett, de ha 2016-ban találkozunk, akkor nem megyek majd olvasás nélkül el mellette.
Rejtő Jenő: A tizennégy karátos autó - nem találtam meg. Nem biztos, hogy úgy igazán, mindent felkutatva kerestem, de ha találkoztunk volna, akkor nem hagytam volna olvasatlanul. Ugyanez ér rá a későbbiekre is...
Jostein Gaarder: A történetárus - érvényes a Rejtő könyves megjegyzés.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése